Tags

, , , , , , ,

You probably all now I’m from the Netherlands and I have to say, that for as long as I am intrested in fashion (and believe me..that’s long), I almost always looked at external labels, collections and fashion stores. But for the last couple of years, I saw the dutch fashion world becoming more innovative, differential and more leading. I saw extremely talented dutch designers, like Viktor & Rolf and Iris van Herpen, making their ways to fashion world’s top, and I saw beautiful dutch fashion magazines been create. But what I also noticed, is that a few gorgeous Dutch brands emerged. And one of these beautiful new Dutch brands, is Studio Ruig!
Pure materials and colors, wearable and a smooth finish. These are probably the best words I can describe Studio Ruig with. This dutch fashion label started three years ago, with three dutch ladies, recently graduated from the School of Arts in Utrecht: Klaartje Glashorster, Inge Hendriks and Sophie Soons. Soon they moved their brand to Eindhoven and sold their pieces in Dutch cities like Sittard, Maastricht, Amsterdam and Utrecht.

Natuurlijke materialen en kleuren, draagbaarheid en een gladde afwerking. Dit zijn waarschijnlijk de beste woorden waarmee ik Studio Ruig kan omschrijven. Dit Nederlandse merk startte drie jaar geleden met drie Nederlandse dames, die net waren afgestudeerd aan de Hogeschool voor de Kunsten in Utrecht: Klaartje Glashorster, Inge Hendriks en Sophie Soons. Al snel verhuisden zij met hun werk naar Eindhoven en verkochten zij hun items in Nederlandse steden zoals Sittard, Maastricht, Amsterdam en Utrecht.

And instead of showing their collections at the Amsterdam Fashion Week, they consciously decided to show their collections at the Dutch Design Week in Eindhoven, which take place every October. In an interview with LINK, a fashion journal, they told the interviewer, they like the environment and sphere there. Last year their models walked on tabels from Dutch interior designer Piet Heen Eek, while pork was served to their public. There even was a camp fire. And that’s what impresses people. Staying true to yourself, staying pure and making people feel comfortable. And that was exactly what these three designers did. The atmosphere perfectly fitted their ‘Ronja the daughter of a robber-theme’ like a handmade coat. And even the international press was convinced of their talent.

En in plaats van hun collecties te showen op de catwalk van de Amsterdam Fashion Week, kozen deze vrouwen er bewust voor hun collecties te tonen op de Dutch Design Week in Eindhoven, wat elk jaar in oktober plaats vindt. In een interview met LINK, een modevakblad, vertelden zij de interviewer, dat ze de sfeer daar fijn vinden. Afgelopen jaar wandelden hun modellen op tafels van Nederlands interieurdesigner Piet Heen Eek, die omgetoverd waren tot catwalk, terwijl het publiek werd voorzien van varkensvlees van het spit. Er was zelfs een kampvuur! En dat is wat mensen imponeert! Dicht bij jezelf blijven, puur blijven en mensen zich op hun gemak laten voelen. En dat was precies wat deze drie ontwerpers deden. De sfeer paste precies bij hun collectie ‘Ronja de roversdochter’. En ze overtuigden zelfs de internationale pers van hun talent.

Ronja


 

The absolute favorite materials to these girls are wool and leather. So it won’t be a strange idea to concider leather or wool pieces with an androgyn appearance and painted in an earthly color as this brand’s signature. And this signature gain a lot of attention. Because in 2010 their brand popped up in the September/October issue of the Avant Garde. In 2011 they hit another Avant Garde and the Prestage Magazine. And in 2012 they appeared in Vega Magazine, Vesta Magazine and in Financieel Dagblad Persoonlijk.

Absoluut favoriet in materiaalsoort zijn wol en leer. Dus het zou geen vreemd idee zijn om een leren of wollen kledingstukken met een androgene look en gekleurd in natuurlijke kleuren, als de handtekening van dit merk te zien. En deze handtekening kwam de afgelopen tijd flink in de publiciteit! In 2010 verscheen het merk in het september/oktober nummer van de Avant Garde. In 2011 verschenen ze nogmaals in de Avant Garde en ook in het Prestage Magazine. En in 2012 verschenen ze maar liefst in het Vega Magazine, het Vesta Magazine en in het Financieel Dagblad Persoonlijk.



1th: Avant Garde September/Oktober 2010
2th: Pretage Magazine August 2010
3th: Vegamagazine, skirt worn by Lauren Verster; Dutch presenter

And this label gets more and more attention. They are often praised by fashion and lifestyle blog Ensemble and they often appear in magazines such as Red, Grazia and Glamour. And this month they showed their s/s 2013 collection, called George and Georgette, at Dutch Design Week 2012. And I have to say…there was a lot of color!

En dit merk krijgt meer en meer aandacht. De ontwerpen worden vaak geprezen door mode- en lifestyleblog Ensemble en het merk verschijnt vaak in modebladen als Red, Grazia en Glamour. En deze maand toonden de drie dames hun lente/zomer 2013 collectie, genaamd George en Georgette, op de Dutch Design Week 2012. En ik moet zeggen..er was veel kleur!

George & Georgette



What do you think? Is this label ready to grow even bigger?

Wat denk jij? Is dit merk er klaar voor om nog grootser te worden?

Thanks for reading!
Bedankt voor het lezen!

Sources
Independent Fashion Daily
StudioRUIG