Tags

, , , , , , , , , , , , ,

First of all, I wanna apologize to you, my dear and loyal readers. I’ve been so busy with preparing the launch of my own yoga business, that there was not much time left to spent on my blog. But I’m determined to make it up to you, this week! So let’s make a great start with that today and let me introduce you a young and extremely talented designer from Norway!

I think it would be fair to show you the collection that inspires me to make an article about this designer, first. The collection is called ‘Take One’, Christines first fashion collection!

Ik denk dat het goed is om te beginnen met de collectie van Christine Ledang die me heeft geïnspireerd tot het schrijven van dit artikel. De collectie heet ‘Take One’, Christines eerste modecollectie!

Take one

t1

tt1 ttt1 tttt1 ttttt1

Sexy, daring yet pure! That’s how I would describe Christines first collection. With pieces made out of see-through rubber this Norwegian woman defenitely breaks the borders of what’s called ‘conventional’!

There’s not much information out there about Christine as a person, but what’s written about Christines collection compensates that! With her first collection she immediately catched the eyes of several influentual persons in the world of fashion and her collection was magnified by the press.

About her first collection, Christines said at online fashion magazine This Is Paper:

”In the middle of the process I saw some rubber lying in my studio and I decided to try a pattern for a top in rubber. The result was the blue and beige rubber top. I liked it so much that I decided that my entire collection should be made in rubber and I started from the beginning.

My inspiration draws mainly from an image that I found of a woman from the very beginning of the 1900s. She is wearing nothing but a corset and a camisole, with her entire torso and arms covered in tattoos. This image fascinated me and I decided to base my collection around the feeling of this image. The look of the tattoos against her proper way of dressing, hair and make-up of that time was very interesting. She looks so correct and so wrong at the same time. The contradiciton between the two styles was very clear and it made me want to work with that feeling.

Rubber is a material that most people think belong in the fetish scene and my aim has been to challenge the way people relate to rubber. I wanted to create something feminine, strong and different. In my collection I have focused on what I like and alongside emphasizing on the shape of a women, I have played with the idea that rubber is like a second skin. I have kept the silhouettes clean and allowed for the material to speak for itself. In my mind I have created a different and surprising collection and I hope that I have managed to make a collections that people take notice of.”

Sexy, gedurfd en op hetzelfde moment puur! Dat is hoe ik Christines eerste collectie zou omschrijven. Met haar kledingstukken, gemaakt uit doorzichtig rubber, overschrijdt deze Noorse ontwerpster, de grenzen van wat we tegenwoordig als ‘conventioneel’ beschouwen, ruimschoots!

Over Christine zelf is niet veel informatie te vinden, maar wat er wordt geschreven over haar collecties maakt dan meer dan goed! Met haar eerste collectie trok ze direct de aandacht van verschillende invloedrijke personen uit de modewereld en haar collectie werd enorm uitvergroot in de media.

Over haar eerste collectie vertelde Christine het volgende aan online modetijdschrift This Is Paper:

“Tijdens het proces zag ik een aantal stukken rubber in mijn studio liggen en ik besloot een patroon te maken voor een rubberen top. Het resultaat was de blauwe met beige top. Ik vond het ontwerp zo goed gelukt, dat ik besloot dat mijn gehele collectie uit rubber moest worden vervaardigd en ik begon bij het begin.

Mijn inspiratie werd voornamelijk aangewakkerd door een afbeelding die ik vond, waarop een vrouw uit het begin van de 20e eeuw stond. Ze draagt niets anders dan een corset en een hemdje, met haar gehele torso en armen bedekt met tatoeages. Deze afbeelding inspireerde me mateloos en ik besloot mijn collectie te baseren op het gevoel dat ik kreeg bij deze afbeelding. De uistraling van de tatoeages tegen haar degelijke manier van kleden, haar en make-up van die tijd, was erg interessant. Ze zag er zo degelijk en tegelijkertijd uitdagend uit. De tegenstelling tussen twee stijlen was erg duidelijk en het zorgde ervoor dat ik wilde voortborduren op dit gevoel.

Rubber is een materiaal dat de meeste mensen plaatsen in de fetish scene en het is dan ook een uitdaging voor mij om mensen zich op een andere manier te laten identificeren met rubber. Ik wilde iets vrouwelijks, sterks en anders creëren. In mijn collectie heb ik me vooral gefocust op wat ik mooi vind en om het figuur van de vrouw te onderstrepen heb ik gespeeld met het idee van rubber als een tweede huid. Ik heb de silhouetten celan gehouden en het materiaal toegestaan om voor zichzelf te spreken. Naar mijn mening heb ik een andere en verrassende collectie ontworpen en ik hoop dat ik erin geslaagd ben collecties te maken waar mensen bij stil blijven staan.”

And Christines wish came true, if you ask me. With her later designs she defenitely creates collection that makes you stand still, watch carefully and think for a moment. And what’s the most interesting about Christines collections? You just don’t forget them…

En naar mijn mening is Christines wens waarheid geworden. Met haar latere ontwerpen heeft ze wel degelijk collecties neergezet die ervoor zorgen dat je even stil blijft staan, goed kijkt en erover nadenkt. En wat het meest interessante is aan Christines collecties? Je vergeet ze nooit meer…

Take two

t2 tt2 ttt2 tttt2 ttttt2

Take five

1507e6bc0b1603 1507e6bd995510 1507e6bee483c2 1507e6c1c10007 1507e6c4ad1ef1 1507e67ff97c8e 1507e68a088e3b 1507e68eb55324 1507e69af9920e 1507e69e900c23 1507e658d7a395 1507e661e93740 1507e698ee80c5 1507e6655c6bca 1507e6683342a5

Which collection do you like the most?
Welke collectie vind jij het mooist?

Thanks for reading!
Bedankt voor het lezen!

Sources
Christine Ledang
This Is Paper